Torsdag, igen

Det är inte klokt vad tiden går fort. Vart tar den vägen? Jag har som vanligt en massa att göra men blir inte färdig med någonting. Av det som skulle göras igår blev det ingenting. Eller jo lite stickat på en av presenterna. Den andra ligger dock fortfarande oblockad. Att det inte blev något mönster har att göra med att jag idag förhoppningsvis får ta del av en del nya (för mig) mönstertidningar och där ser kanske hittar något nytt och spännande. Att jag sedan inte sydde på den klänning som är utklippt och påbörjad har att göra med att vi igår fick hem säsong två av Downtown Abby och då ville jag ju givetvis se på det. Och det var till det jag stickade.

 

Dagens schema så som det ser ut nu efter att jag har slutat jobba klockan 12.

 

12 Äta lunch

12.30 Gå till tåget

13.00 Framme på stationen

13.30 Hemma i staden cykla hem hämta vagnen

13.45 Hämta Esther på förskolan

14.00 Vuxen – barn verksamhet hos Svenska Kyrkan

16.00 Ner på stan, handla mönsterhäfte hos Annicka på nystat.se och kantband till Esthers klänning hos Grand Magasin

17.00 Hemma, laga mat (fläskpannkaka, mums)

17.30 Fredrik kommer hem, vi äter

18.00 Plockar i ordning, diskar och dukar av

18.15 Gör i ordning Esther för natten, Fredrik nattar, jag tränar

20.15 Hemma från träning, duschar äter mellis

20.45 Ser Downtown Abby och stickar

22.00 Stupar i säng

 

Målet att göra idag

·         Träna

·         Sticka present

·         Blocka present

·         Handla kantband svart och någon annan färg

·         Köpa mönsterhäfte åt Malin

 

Sen återstår det bara att se vad som blir gjort och när på dagen som min plan stupar….


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0