Sjukstuga. Här hemma har vi sjukstuga. Est...

mms_img-19293791 (MMS)

Sjukstuga. Här hemma har vi sjukstuga. Esther var förkyld sen innan sportlovet och på sportlovet fick hon ögoninflammation. Dock var hon inte speciellt påverkad av det utan det var bara någon enstaka dag som hon var kinkig. Till helgen som var blev hon frisk, trodde vi. I måndags när vi var och lekte med Esthers kompisar blev hon mer och mer hängig och det konstaterades feber. Åkte hem och bäddade ner henne i sängen där hon sov gott. I tisdags var allting bra igen.och febern borta. Igår kände jag mig inte på topp. Konstaterade feber även om det inte var så mycket. Esther var piggelin så vi gick och lekte. Kände sen hur jag blev sämre och efter en natt med frossa varvat med att jag svettades konstaterade jag i.morse hej feber 39.0 visade tempen och jag brukar ha 36.2 lite skillnad med andra ord. Jag tror inte att Esther är helt kry heller idag. Hon sov hela natten, var uppe i 2 timmar, dov 1 timme, sen ville hon mysa lite innan hon somnade i mitt knä och där ligger hon nu och utan möjlighet för mig att nå varken bok eller sticke. Just nu finns det mycket jag vill sticka. Jag håller på med strumpor till Esthers kompis och sen blir det tre par strumpor till som ska stickas. Jag håller på med en kofta till Esther och en till mig samt klänning till Esther. Sen är det överkast till spjälsängen och bidrag till Landskrona halsduken som är på g. Tror det var allt. Jo, jag håller ju på med ett par vantar till mig själv oxå. Nu var det nog allt. En del att göra med andra ord och just nu når jag inget för tösen sover så sött i knäet. Ah, jag är så nöjd med min kjol!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0