Klänning till tösen. Både jag och mor min ...

mms_img-15713994 (MMS)

Klänning till tösen. Både jag och mor min stickar klänning till tösen. Dock är det helt olika modeller så det skall bli skoj att se de klara sen. Den jag stickar är hämtad från boken A gathering of lace. Ett jättefint mönster även om jag inte kan hitta något om montering men det fixar sig alltid på något sätt. Det är inget svårt mönster men det kräver ändå lite koncentration så man får ökningarna på rätt ställe. Det enda som jag oroar mig för är att klänningen skall bli förstor men då får jag bara vänta med att använda den. Jag stickar den i storlek medium men med mindre stickor och tunnare garn så det motsvarade storlek small. Allting löser sig till slut ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0