Då var det torsdag, igen... Tösen bestämde...

mms_img-16688696 (MMS)

Då var det torsdag, igen... Tösen bestämde sig för att vakna strax innan sex. Enligt hennes föräldrar hade hon gärna fått sova lite längre ;-) fröken har nu blivit stor. I tisdags kväll gjorde vi upptäckten att hennes första tand har brutit igenom. Så idag blir det till att införskaffa en tandborste till tjejen. Idag har jag och Esther hela dagen och kvällen för oss själva. Pappa prins skulle hitta på något med sitt jobb som varade hela kvällen. Så frågan är vad vi skall hitta på. Som vanligt finns det en del tråkiga måste grejor som att vika tvätt men det borde gå hyfsat fort. Sen får det bli en tur till stan för att lösa ut tröjan till Esther och handla lite mat och tandborste. Sen skall det komma hit folk från försäkringen för att kolla att vi inte har husbock. Därefter kommer Esthers mormor på besök. En plåt kakor hade jag och tänkt att jag skulle få till. Jo, mor skulle nästa en härva garn oxå, puh. Det var nog allt för idag. Igår fick jag stickat en del på tösens sjal. Har nu gjort 8 löv på den och börjar fundera på hur stor den skall bli när den är klar. Tösen är ju ganska liten... Men kanske dubbelt så stor som den är nu kan nog vara lagom... Tror jag.


Kommentarer
Postat av: Farbror o Faster i Finja

Hittade en söt liten tös på nätet som jag tycker att jag har sett något liknande av för ca 33 år sedan. Likheten med pappan är faktiskt påtaglig. Ha de så bra och en höstkram fårn oss.......

2011-10-27 @ 15:13:56
Postat av: Pippi

Awww, vilken goding! Fick man hälsa på något nu veckan som kommer tro? Kramelikram

2011-10-29 @ 19:27:13
URL: http://notpippi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0