Nytt projekt på gång

Då var Esthers tröja klar. Dock har jag bara bild i mobilen och för omväxlingsskull så sitter jag faktiskt vid datorn, tjoho. Jag var uppe tidigare än tuppen idag och var på gymmet kvart över fyra ungefär. Hade tänkt gå upp vid 4 men vaknade strax innan och då vardet lika bra att gå. Så då var det avklarat =) Passade på att äta frukost med mannen, inte ofta vi gör det tillsammans då jag brukar sova när han går...

Men i allafall, igår under Harry Potter och Fenixordern så blev Esthers tröja klar. Och med klar menar jag att trådarna är fästa och den är ihopsydd i armhålorna. Dock är det ett par trådar som skall klippas av men det är lätt fixat. Jag som trodde jag skulle få problem med att hinna sticka den, oj så fel jag hade =) Började igår på en mössa till tösen. Hon har en i rött som jag stickade men den visade sig vara för liten. Detta trots att den är stickad i storlek 6 månader och tösens huvud är som en 4 månaders.... Men men... gör om gör rätt är det som gäller. Denna gången blir det storlek ett år så då borde den passa. Har dock bara kommit 1 cm på den ungefär men men.. Den andra går ju att ha ett tag till och dessutom så har Esther en massa andra fina mössor att använda. Jag kommer även använda mössan som provlapp till ett annat projket och det är koftan till Esther. Dock kommer jag sticka lite på min gratitude emellan så jag oxå får något till mig =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0