I-lands problem

Jag är just nu drabbad av i-landsproblem. Jag har tre fina nystan här hemma som jag vill sticka sjal av men jag vet inte vilka....

Garnerna jag har är
* 2 härvor grönt garn från ostbiten de är på 600 meter tillsammans (200 gr)
* 1 härva rosa garn från Marias garn 800 meter och 100 gr
* 2 härvor rött garn från Ullcentrum men jag är inte säker 100 gr/ härva och kanske 500 meter/härva

Om någon vet hur många meter garn det är i Ostbitens egna garn så hade jag varit jätteglad. Har för mig att det är 300 meter i varje härva så att det är 600 meter totalt, men jag kan vara ute och cykla. Eller om någon vet hur man räknar ut hur många meter man har.

De mönster som jag funderar på är
* A Curved Shawl with Diamond Edging (686 m)
* A Handsome Triangle (869 m)
* Half-Square in Trinity Stitch (1143 m)
* Three-Cornered Shawl in Clover Pattern (1189 - 2012 m)


Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Half-Square in Trinity Stitch är så jättefin, den skulle jag sticka om jag var du :-)

2011-03-13 @ 18:01:40
URL: http://www.entappadmaska.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0