Dop planering och tröjstickning

På söndag är det dop för Esther. Hennes fullständiga namn blir Esther Hanna Elsbeth Fredriksdotter och sen får hon samma eternamn som mig och Fredrik. Jag tror att vi har allt under kontroll. I morgon skall vi till tippen, städa, duka och handla. Tanken var att jag idag skulle ha börjat städa men Esther var på myshumör så något städat har det inte blivit idag. Förr fredagen var första gången som vi hade barnvakt till Esther. Det var Annicka på nystat.se som passade henne. Över förväntan gick det. Hon sov sig igenom hela passandet under tiden som jag var hos tandläkaren. På vägen tillbaka till Hven, där vi hade tillbringat veckan passade jag på att gå inom Annicka igen och där införskaffades garn och mönster till en tröja till tösen. Det blir av förklarliga själ inte så mycket stickat nu som tidigare men det gör inget. Men lite blir det och det som blir blir till Esther. Tjoho, dagens tredje maskin tvätt (av fyra) är nu igång och resten hänger på tork. Det är dumt att tvätta när det regnar ute för det får bli till att torka inne och det tar upp så mycket plats. Nu är det dags för byte på tösen och sen skall det göras middag till mig och herr pris.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0