Veckans UFO

Maria från Marias garnhändelser har skapat upp veckans UFO. Ett UFO är ett påbörjat projekt som av någon anledning inte är slutfört. För min del är det i huvudsak projekt som har blivit liggande i mer än ngn vecka som skall kallas för UFO. Maria har satt upp en del regler för hur veckans UFO skall gå till.

 

·         Som UFO räknar jag ALLA projekt startade innan idag.

·         Jag måste inte arbeta bara på detta projekt, men ge det lite omsorg vid varje tillfälle jag sätter mig ner hemma och handarbetar. Det skall vara roligt att vara med garn.

·         Jag kan välja att inte fortsätta med projektet, men då måste jag ge bort det, repa upp det eller något annat så att det inte finns kvar i UFO korgen.

·         Jag måste inte göra klart projektet under vecka.

·         Veckans UFO får inte vara samma projekt 2 veckor i rad, men jag får givetvis jobba vidare på projektet parallellt med mitt nya veckans UFO.

 

Då jag inte har börjat på något nytt projekt så har jag en del som klassificeras som UFO. Det rör sig om sjalar, strumpor, tröjor och liknande.

 

Mitt veckans UFO är min tvåändsstickade grytlapp där mor stickar nummer två. Mitt mål blir till att varje gång jag sätter mig ner för att sticka så skall jag sticka ett varv på grytlappen innan jag gör över och stickar på något annat. Då finns det hopp om att jag kommer vara klar med grytlappen innan nästa drottnings regeringstid är slut =) Skämt å sido. Någon gång kommer den bli klar och om man tar ett varv varje gång man skall sticka så blir det förhoppningsvis några varv varje dag. Och det är ju inget som förbjuder mig att sticka MER än ett varv varje gång.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0