Missar kulturnatten =(

Har precis kommit underfund med att jag missar kulturnatten i Landskrona. Det brukar vara ett årligt återkommande händelse för familjen men i år så kan jag inte vara med. Det är tråkigt =( men det kommer nya kulturnätter. Jag hade dessutom totalmissat den i Lund som var i helgen när vi var hos föräldrarna. Tänk om man kunde ha varit på fler ställen samtidigt.

 

Idag är jag gräsänka. Prinsen har blivit extrainkallad på sitt extrajobb då de var kort om folk där. Så jag är hemma helt själv. Jag har börjat planera min kväll och hur jag skall lägga upp den. Först blir det nog lite träning och sedan hem och pussa på pojken innan han åker. Sedan funderade jag på ett bad innan tekoppen, filten och sticket kommer fram till sällskap av söndagens avsnitt av Irene Huss. Det känns inte som en helt fel dag.

 

På stickfronten är det intet nytt. Jag sitter och sliter med min grytlapp. Den är inte jätteskoj och den går sååå sakta framåt. Det är tur att den blir snygg och att mamma gör nummer två annars hade jag nog aldrig orkat göra den färdig.

 

Igår när vi var inom föräldrarna och hälsade på. Där fick jag en grön fin cape att ha på mig. Det är bara ett fel på den och det är den inte har några långa ärmar. Jag funderar på om jag skulle sticka lååånga handledsvärmare som går upp och förbi armbågarna som man kan ha under capen till hösten när det börjar bli kallt. Jag vet det perfekta garnet för det, dock är det inget som jag har hemma så jag funderar på om det är okej att bryta sitt ”garnköpsförbudslöfte” för det garnet… svårt val.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0