Stickcaféstorsdag

Idag är det torsdag, det är jämn vecka och det innebär då att det är stickcafé för min del. Mor min brukar följa med men hon är på tjänsteresa och lämnar därför mig helt ensam =) Men jag klarar mig själv. Skall komma ihåg att köpa en sticka till henne. Det är bra att handla åt någon annan för då räknas det inte in i mitt garnköpsförbud =) Det gäller att vara kreativ :P skämt å sido, jagh ar garn så jag klarar mig i många, många, många år så det är ingen panik.

 

Jag fick för övrigt plats på mitt pass igår. Riktigt skönt var det. Och för att inte samma problem skall uppkomma nästa vecka så har jag redan nu bokat mig till det passet. Det gäller att vara förberedd =)

 

I övrigt så händer det inte så mycket här. Mina strumpor växer så sakterliga och än så länge har jag stickat minst två varv på dem varje dag så det finns hopp om att de skall bli klara så småningom. Frågan är bara när =) men det löser sig alltid på något sätt. Pratade med mor igår om grytlappen som vi båda stickar. Skall i morgon bestämma vilken färg som skall vara på kanten kring grytappen. Sen är den klar och kan bockas av från WIP/UFO listan. Och det är riktigt skönt för den är lååååång =)

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0