Packa, rensa och plocka undan…

Just nu ser vår lägenhet ut som ett bombnedslag. Det är inte klokt vad man har mycket grejor… skall idag när jag kommer hem börja med att gå ut med det som skall slängas. Eller rättare sagt, det som vi vet om skall slängas och det är redan nu en hel del. Men förhoppningsvis kommer jag få en bättre överblick därefter. Igår packade jag ner allt garn och alla pågående projekt så nu är det ganska så tomt på de ställena. Dock är det lätt tillgängligt om man behöver =)

 

Vår finglasservis packades ner igår liksom min kaffeservis. Efter att jag varit i sophuset med skräpet så blir det till att fortsätta med matservisen. Det som är tråkigt med att packa servisen är att det inte märks. Två lådor blev det igår men det syns inte i lägenheten eftersom serviserna finns i skåpen. Det var tänkt att jag idag skulle gå och träna men det får va så med det idag. Det blir mer kartonger istället. Förhoppningsvis så blir jag av med allt som är i stora buffén och rensat minst ett skåp till i köket.

 

I och med allt packande igår blev det inte en enda maska stickad på Haruni sjalen. Då jag sitter med diagram till den så har jag även en magnetplatta med mönstret på och det är inte helt optimalt att ta med det till jobb varje dag för magneterna har en tendens att flytta på sig. Men den blir nog klar förr eller snare. Förhoppningsvis så får jag ett par maskor gjort på den idag. Även om det inte är något som är helt säkert. Det beror på hur packningen går…

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0