En riktig näradöden upplevelse

Jag och prinsen var igår förmiddags i Hässleholm och bytte till vinterdäck, dubb blev det dessutom. Skall sedan köra därifrån till Landskrona. Där kör jag i godan ro. Det är 90 och det håller jag, det är lite snömodd på vägen men inte så farligt och uppehåll. Ser hur det kommer en bil bakifrån i ganska så hög hastighet. Men tänker att den kan ju inte köra om för det kommer möte och är dubbla heldragna linjer. Men trots det kör bilen om. När han är halvvägs om ser han mötet. Kastar sig in framför mig och prinsen med den följd att en stor del av snömodden som fanns mellan körbanorna hamnar på min ruta till följd att jag inte ser ett skit. Där kör vi i 90 km i timmen vet att jag får möte men ser inget. Bromsar in för att få ner hastigheten. Känner samtidigt att jag kommer in på fel sida vägen eftersom vägen svängde och det märkte inte jag då rutan inte visade hur det såg ut på andra sidan den. Prinsen som hade lite sikt drog försiktigt i ratten så vi kom på rätt sida och jag fick samtidigt igång vindrutetorkarna så jag såg något. Det var inte många sekunder som det tog men det kändes länge och riktigt rädd var jag. Kom ifatt om köraren sedan och gav honom tutan. Sedan såg jag att han fortsatt köra lika illa så långt som vi kunde följa honom. Att han vill riskera sitt eget liv det må så vara men han behöver inte riskera oss andra!

 

 

Mina julkalender strumpor har kommit en bit på vägen. Det finns fortfarande hopp om att jag skall vara klar med ledtråd 1 innan ledtråd 2 kommer i morgon. Allt beror på hur det går där hemma och om det blir några pauser i packandet inför flytten. 22 kartonger står nu packade i lägenheten och har för mig att det är 6 stycken som står i källaren. Och mer kommer det att bli. Men nu har vi tagit ner prydnadsföremålen så nu ser man att det verkligen minskar. Tror jag skall ta itu med badrummet idag. Det finns grejor där som definitivt kan kastas

 

Idag skall jag och prinsen till banken för att göra upp med dem inför husköpet som skall genomföras på onsdag. Det är så spännande och jag ser verkligen fram emot det. Det är första gången så det är nog extra spännande för det =) Till helgen blir det de första möblerna som kommer att köras över till det nya stället och sen finns det plats för mer packande där hemma. Och uppackande på det nya stället =) Måste komma ihåg att köpa maskindiskmedel så vi kan diska de glas som skall stoppas in i skåpen.


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Lycka till på banken. Glöm inte at med med lampor till nya huset. Och lämna kvar lampor så det går att städa i lägenheten. Just lampor har vi haft svårt att komma ihåg. Hur många blir det på lördag. Ska jag fixa lunch till er? Vad önskas i så fall. Kram

2010-11-29 @ 16:28:13
URL: http://stickmor.blogg.se/
Postat av: Mari G

Hejsan



Ja det finns idioter till allt, tyvärr. Men vilken tur att det gick bra för er!



Hoppas det går bra på banken.



Mari G

2010-11-29 @ 18:44:24
URL: http://marig-about.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0