Vill börja på nytt NU

Efter gårdagens kurs så vill jag genast börja på nytt. Det jag vill börja på är ett par skuggstickade strumpor med hjärtan på som jag hittade på ravelry, samma som jag skrev om igår. Riktigt häftiga är de. Dock så får jag se till att sticka färdigt min provlapp först och sedan blir det till att sticka färdigt något annat projekt med. För varje avslutande får jag just nu börja på ett nytt projekt. Får se hur länge det håller i sig. Man vet aldrig men än så länge finns det hopp att går att hålla i. Provlappen var det tänkt att det skulle bli ett par muddar. Men då jag så sällan använder muddar och att den dessutom blev lite väl stor så funderar jag på vad jag skall göra med min provlapp. Tror att det kommer funka i storlek att använda som mobilfodral. Det tål att tänkas på. Undra bara hur jag i så fall skall göra med avslutningen men det kanske kommer ner någon briljant tanke i huvudet på mig allt eftersom dagen går. Ibland blir man förvånad över hur hjärnan arbetar.

 

Jag har nu börjat komma in i det ljusa på farmors sjal igen. Det kommer gå vägen, hävdar jag fortfarande. Får se om det är något trevligt på tv idag som man kan se på under tiden som man stickar på den. Målet med dagen är att det första ljuslila nystanet blir upp stickat idag så att jag kan sticka det andra i morgon och tillsist sträcka ut sjalen på söndag. Tror inte riktigt att jag kommer att lyckas med det men friskt vågat hälften vunnet :P

 

Ikväll skall jag bara ta det lugnt är tanken. Det är firmafest på jobbet som jag tyvärr missar men man kan inte få allt här i världen. Det har varit fullt upp denna vecka med aktiviteter så ikväll har jag utegångsförbud… Jag kollade upp dagens tv utbud och det verkar inte vara jättehipt =( tycker att det visas sämre och sämre program på tv hela tiden. Får se om jag kan övertala prinsen min att vi skall se någon film som jag får välja. Det är inte alltid jättelätt att få sin vilja igenom.

 

Funderar på om jag skulle ta fram min spinning ikväll framför tvn men då hinner jag definitivt inte med att sticka färdigt nystanet på farmors sjal. Det är svårt det där. Men det löser sig allt eftersom dagen går.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0