Problem med Yemenväst

I vår goodiebag från stickfest i väst på Grötö fick vi i år vars ett nystan Korall från Järbogarn och vars ett nystan Cotton Bamboo från Schchenmayr. Sedan fick jag de andra i stugans Korall samt mammas Cotton Bamboo så totalt har jag då fyra nystan Korall á 50 gr och 100 meter. Jag har funderat på om jag skulle ta och sticka en Yemenväst från hjälpstickan av dem men vet inte om garnet räcker. Jag har försökt att googla fram hur mycket garn som behövs men jag har inte fått nopp än förutom hos snigelmamman som hade ca 320 meter. Stämmer detta? Är det någon som har någon erfarenhet av hur mycket garn som går åt?

 

Idag är det stickcafé. Det är alltid skoj. Idag passar det dessutom utmärkt då prinsen är iväg med sitt arbetslag och äter avslutningsmiddag så vi är iväg på vars ett håll. På stickcaféet skall det inhandlas 3 nystan ekologisk bomullsnystan från marks och katen till farmors sjal. Sedan tror jag att jag behöver en 3.5 mm rundsticka. Tror inte jag har någon och jag har ingen möjlighet att kolla upp det under dagen. Dessutom så är det nog så att om jag har en 3.5 så sitter den redan i något projekt. Eller jo det gör det, det kom jag på nu. Aja, då slapp jag handlad et och dessutom så måste jag sticka färdigt mitt påbörjade projekt. Tyvärr så är mamma iväg idag annars så brukar hon bjuda på middag på torsdagar. Nu får jag istället försöka hitta på något själv och så. Tråkigt, dessutom brukar det vara ganska trevligt att sitta ner och prata.

 

På lördag är det då lundaloppet. Jag funderar på hur man skall gå tillväga där rent praktiskt. Skall man åka tåg dit, vart skall man då göra av plånbok och nycklar under tiden? Och överdragskläder, vart lägger jag de? Finns det något inlämningsställe? Jag känner inte för att ha ryggsäcken med mig runt på lördag så som i måndags men vart skall man göra av det? Om man kör bilen in till Lund så kan man lägga grejerna där men då har man ändå nycklarna att hålla reda på. Någon som vet om det finns något inlämningsställe för grejorna som övervakas?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0