Nu består familjen av fyra medlemmar

Igår när jag och prinsen hade praktisk golfteori så ringde liten bror. Han var i behov av att vi hämtade lilla Doris igår (katten). Så efter golfen åkte vi hem till föräldrarna. Där hämtade vi kattburen och sedan åkte vi iväg till liten bror. Hos liten bror fångades Doris in och stoppades i buren. Alla hennes grejor bars ut till bilen och sedan var det Kävlinge nästa. Doris verkade inte vara helt förtjust i att åka bil då hon kräktes en del. Som tur väl var det bara i buren får se om jag kan rengöra den idag hos föräldrarna hann inte igår. Väl hemma blev det att snabbt plocka i ordning så att Dorisen kunde bli utsläppt utan att skada sig själv eller våra saker. Hon gick husesyn i de delar av lägenheten där hon får lov att vara. Sedan lade hon sig till rätta i fönsterkarmen. Under fönsterkarmen står Sköldisens bur och Sköldisen var hon väldigt intresserad av. När jag och prinsen gick upp i morse konstaterade vi att hon har haft full rulle där hemma eftersom mattorna i hallen låg ihop knölade men det såg inte ut som att det var något annat som var gjort. Lådan var också nyttjad. När jag begav mig iväg till jobb så satt hon lugnt under matsalsbordet och tvättade sig. Jag tror hon var ganska så tillfreds med tillvaron.

 

Farmorsjalen fortsätter att växa sakta men säkert. Den kommer garanterat vara klar tills på söndag morgon. Idag är det middag hos föräldrarna vilket borde innebära att jag får stickat åtminstone något varv. I morgon är jag, nog, hemma hela kvällen (blir eventuellt lite träning) och då blir det en hel del sticktid där även om det är en del tyska som också måste pluggas. På fredag skall prinsen ha filmkväll med sina elever. Jag kommer då vara hemma själv och då blir det också där en massa sticktid även om jag inte vet riktigt om jag skall iväg och gå en runda eller så. För att inte tala om på lördag när det är ESC som då rättfärdigar en massa sticktid.

 

Nu när Doris har kommit fick jag snabbt och lätt stuva undan alla mina pågående projekt in i gardroben. Vilket innebär att jag just nu har än större röra där än vad jag normalt sett brukar ha. Men jag får köra på inslagen väg. När farmors sjal är klar går jag dit, stoppar in handen och plockar ut ett projekt och så får det bli det tills det projektet är klart. Får se hur länge det håller i sig men förhoppningsvis över helgen i alla fall =)


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Ta en bild på Doris och sätt ut på bloggen. Kan bli intressant att höra om någon mer än ägaren tycker att Doris är söt.

2010-05-26 @ 15:06:07
URL: http://stickmor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0