Kursdags

Idag är det dags för mig att gå på kurs. Efter många om och men så har jag bestämt mig för att gå. Fick även klartecken från kursledaren att det fanns platser kvar =) Det är kurs i skuggstickning. Jag har varit lite intresserad av det fenomenet tidigare men aldrig blivit färdig till att sätta mig ner med det. På ravelry hittade jag för att tag sedan grymt snygga strumpor med hjärtan på som var stickade med hjälp av skuggstickning. Haha, startisen i mig gör sig påmind igen :P

 

Jag har nu börjat på det ljuslila på farmors sjal igen. Det är skönt. Det innebär att det tog mig 14 dagar att sticka det mörklila (=4 nystan). Torsdag är det idag och det är söndag den 30 som farmor fyller år. Det är exakt 10 dagar som jag har på mig. Det skall inte vara något problem då de ljuslila består av endast två nystan. Jag känner mig hoppfull =)

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0