Farmor är på gång Nu har jag börjat på du...

dsc01082 (MMS)

Farmor är på gång Nu har jag börjat på du fjärde nystanet på farmors sjal Enligt mönstret skall det gå åt 5 nystan totalt men då den äter garn. Men med mina extra garn så har jag nu kommit halvvägs. Efter blockning kommer sjalen bli perfekt i storlek. Lite har det blivit stickat på prinsens strumpor oxå. Då jag när prinsen åkte in till hven i onsdags innebar det att jag missade min onsdagsbox. Tråkigt men det blir så ibland. För att kompensera detta så blev det lite jogging på ön. I torsdags morse var det fint väder och då gick det bra. Men idag var det ingen lysande dag att vara ute. Regnet öste ner när jag kom halvvägs så då var det bara att ta kortaste vägen hem. Hemma var jag vid 9 i morse och kläderna är fortfarande är blöta. Nu skall jag fortsätta på farmorsjalen. Förhoppningsvis så kommer jag att bli klar med ett nystan till idag. (© Pappa Sune Karlsson har tagit bilden)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0