5 km på 35minuter och 15 sekunder

Igår var det dags för årets upplaga av vårruset. Jag tog mig i mål på tiden 35 minuter och 15 sekunder. Det är jag grymt nöjd med med tanke på att jag för 14 dagar sedan inte hade orkat springa mer än 1200 meter i ett sträck och nu orkade jag med alla 5 kilometrarna utan något större problem. Organiseringen av loppet kunden varit bättre. Vi ställde upp oss i startfållan. Det fanns fyra kategorier:

Spring fort

Spring

Jogga

Lunka

 

Två kollegor ställde sig på spring och jag och de två andra ställde oss i slutet av spring i början av jogga. Tävlingskommiten ropade ut att stavgång och vagnar skulle stå längst bak. Trots det stod det både barnvagnar, stavgångare och folk i jeans framför oss. Sedan gick starten. De andra åren så har ett visst antal personer startat och sedan har det varit 5 minuters paus och sedan var det dags för nästa grupp. När starten gick så var det ingen i tävlingskommiten som bröt så att alla startade samtidigt vilket gjorde att det blev riktigt trångt. På vissa ställen var det så trångt att vi stod still och det är inte kul och på andra fanns det viss möjlighet att springa men då fick man springa utanför stigarna på gräsmattan och på sluttningar. Men jag är nöjd med tiden. På lördag är det lundaloppet och då är jag på det igen. Då skall jag få en ännu bättre tid, hoppas jag =)

 

Idag är det träningsfritt. Jag är kluven till träningsfria dagar men man är tvungen till det ibland. Man kan tyvärr inte träna hela tiden =( så idag blir det till att plugga lite tyska och att ligga i soffan och sticka. Det skall bli skönt det med. Jag har missat tre avsnitt av ”Det kungliga bröllopet” och eftersom det inte verkar finnas något annat på tv så blir det nog det som blir att se på.

 

Över lag så går mitt stickande framåt även om jag påbörjar betydligt fler projekt än vad jag avslutar. Men så är det ibland. Om jag känner mig själv rätt så kommer jag ganska snart komma in i en period då jag bara avslutar projekt i stället för att påbörjar. Hoppas att jag kommer dit snart så att jag får farmors sjal klar i tid till hennes födelsedag. Får ta ett ryck och sticka en massa på den nu idag. På torsdag är det ju stickcafé och jag måste då veta om jag behöver införskaffa mer garn till den eller om det jag har räcker. Tror tyvärr inte att det räcker men det vet jag inte än på ett tag så farmors sjal borde vara prio projekt 1.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0