Helgens upplevelser har gjort mig helt utslagen.

Kom på att det inte blev någon uppdatering av bloggen igår. Så kan det gå jag orkade inte ta itu med det…

 

Vaknade igår av att jag hade taggtråd i halsen, ingen trevlig upplevelse. Det var bara till att leta upp de halstabletter som fanns att tillgå där hemma och göra det bästa av tillfället. Bestämde mig för att skippa gårdagens träning. Tog mig till jobbet och var där hela dagen. Skulle egentligen ha haft kundtjänst (=mycket telefonsamtal) på eftermiddagen men eftersom min röst inte alls ville samarbeta med mig så gick det inte. Jag bytte med en kollega mot att jag skulle ta för honom idag på morgonen. Igår kväll gjorde jag inte så mycket. Sorterade tvätt och såg på tv med prinsen min innan det blev dags för sängen.

 

I morse när jag vakande konstaterade jag att mitt halsont var tillbaka, det var inte skoj. Funderade på hur jag skulle göra. Gick ner till tåget för att ta det. Då får jag veta att det är inställt på grund av nedriven kontaktledning, skoj, eller inte…. Det blev ersättningsbuss till Lund. Jag hade tur för den körde inte den vanliga ersättnignsbussvägen så jag fick inte så långt att gå men stackars de som stod vid ersättnignsbusshållplatsen för dit kom det inga bussar… På vägen ringde jag en kollega för att omtala dels att jag var sen och dels att jag inte kan ha någon kundtjänst idag eftersom min röst inte fungerar alls… Händelserik morgon.

 

Eftersom halsen inte vill samarbeta (dricker honungsvatten och knapra vicks blå) så blir det ingen träning idag heller så jag kommer ha gott om tid på mig att förbereda mig inför min Hventur som skall göras nu i påsk. Funderar på vad som skall packas ner… Det är alltid lika svårt. Kläder skall jag ju så klart ha men mer än kläder. Det lutar ut de projekten som följde med till Grötö. Så kanske jag blir klar med dem =) Prinsens strumpor är ju så seega. Håller nu på med hällappen så det går ju framåt men urk och fy för att sticka strumpor på stickor 2. Mina andra strumpor som jag brukar sticka på är stickade med stickor 2.5 och det är så underbart.

 

 


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Du vet väl att du ska gurgla med varmt saltvatten. Det funkar mot taggtråd i halsen. Kolla med bror din. Ses i morgon. Lunch serveras ca kl 12.30.

2010-03-31 @ 14:02:40
URL: http://stickmor.blogg.se/
Postat av: Iwona

Du har något att hämta på min blogg :)

2010-04-01 @ 08:57:07
URL: http://stickterapin.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0