Äntligen helg

Idag är det fredag och det innebär att det är helg. Denna helgen har varit efterlängtad, inte bara för att det är det kungliga bröllopet utan för att jag är så trött och har varit hela veckan så det skall bli skönt att ta det lugnt och inte gör något speciellt. Igår var jag faktiskt duktig och gick och la mig redan vid halv tio och sov gott hela natten och det var så skönt.

 

Precis innan vi gick hem igår kom en kollega in med ett nystan garn till mig. Jag hade i höstas lovat henne att jag skulle sticka ett par pulsvärmare till henne om hon fixade garn. Igår kom då nystanet så går satt jag och surfade framför tvn då jag inte var människa till att göra något annat. Efter en stunds letande bestämde jag mig för att sticka ett bar Ester till henne. Det är Anna på Stickfrossa som har designat dem, jättesöta är de. Dock skall jag göra lite modifiering så att det blir en liten tumme på de också men det borde inte vara så svårt, bara jag får tag på ett par säkerhetsnålar.

 

I kväll skall jag och prinsen åka in till Malmö. Där skall vi ut och äta med en vän till prinsen. Och det är jag som har fått äran till att bestämma vart vi skall äta. Ännu har jag inte bestämt mig och jag tror inte jag gör det förrän vi kommer ner till Malmö. Hoppas på fint väder och sol så att man kan sitta ute och äta. Det har jag bara gjort en gång i år vilket är påtok för lite!!!

 

Jag kollade igenom in strumplista igår över årets strumpor och såg att jag var uppe i 11 tror jag. Det innebär att jag bara har 7 kvar innan jag når mitt mål på 18 och halva året har gått så detta kommer att gå vägen är jag helt övertygad om. Frågan är bara när och om jag måste revidera mitt mål och öka upp antalet. Men det får jag ta när det närmar sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0