Innehavare av 4 kr

Idag är jag innehavare av totalt 4 svenska kronor i min börs. Igår när jag kom till byn tog jag mig till bokhandeln och bytt bok. Gick sedan tvärs över gatan och tog ut hela 100 kr för att kontrollera hur mycket pengar som var på kortet. Gick sedan till affären plockade och valde ut det jag skulle ha och ställer mig sedan i kassan. Och det tar så sjukt lång tid. Det var 3 personer före mig i kön och det tog nog 30 minuter innan det var min tur. Mina varor går igenom. Jag drar mitt kundkort och sedan visakortet för att betala. Får då att köp inte medges och kassörskan meddelar att de har problem med kortterminalen. Då var det bara för mig att börja välja bort de varor som INTE var nödvändiga för att räkna av mot det jag hade i kontanter. Det tar ju ett tag att räkna av 200 kr av 450 kr när man anser att allt är nödvändigt. Efter att ha räknat av ett tag kom jag ner till den summan som jag hade. Då var jag glad att jag hade tagit ut de extra 100 kronorna annars hade jag inte fått hem någonting alls. Och när jag hade betalt har jag alltså 4 kr kvar.

 

Hemma var jag kl 18.45 istället för mina planerade 18.15 och det var inte lite stressigt. Det var nämligen army träning klockan 19.45 och då är det lagom att gå ca 30 minuter innan. Men det var bara till att köra igång med matlagningen och sedan kasta sig i maten. Jag kom iväg sent till träningen men var på plats hela 1 minut innan vi började. Sedan var det full gång med träning och att hålla så myggen borta så mycket som möjligt.

 

Jag kom hem efter träningen precis i läge för att se på CSI NY så då blev det nattamat och sticke. Jag var så trött att jag inte orkade gå ut i hallen och hämta stickena som jag har på jobb (My Vampire Boyfriend och If You Know Where To Go) utan jag tog ur skåpet precis bredvid. Där fick jag tag på mina Irlandsstrumpor. Stickade på och kan nu konstatera att jag är på varv 32 och när varv 44 är avklarat så blir det dags för mig att göra hällappen och sedan foten. Undra om jag hinner sticka klart något par strumpor innan vi åker på semester så jag kan ta något nytt med mig då. Men det är ju ännu ett bra tag tills vi är iväg.

 

Till helgen är det final och bronsmatch i fotbolls VM och eftersom att vi har betting på jobbet och jag inte ligger SÅ dåligt till så är det väldigt intressant att följa så förhoppningsvis så kommer jag och prinsen se de två matcherna. Semifinalerna är jag intresserade av men inte så mycket att jag vill se de helt och fullt. Fast beroende på hur det går idag så kan jag bli körd i bettingen men men VM final är VM final och det kan man alltid se. Och dessutom så ger de två matcherna en massa sticktid så det blir bara fin fint =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0