Sveriges första medalj i OS 2010, det blev guld =)

Igår tog Charlotte Kalla guld i sin gren 10 km fristil skidåkning. Det var kul. Jag såg tyvärr bara inledningen sedan var jag tvungen att sticka för att inte komma försent till träningen (vilken träning det var). Dock var jag inte sämre än att jag letade upp radiosporten på mobilen och lyssnade på när Kalla åkte och tog sig i mål. Ett stort grattis till henne! Anna Haags fjärde plats var ju inte heller dålig och inte Markus Hellners placering heller även om det var lite synd att det inte blev någon medalj. Och Sveriges damkronor är vidare till semifinal. Detta känns bra =) Idag är det ju dessutom curlig, alpint och skidskytte, kanske finns det något där?

Mina Wanida OS strumpor växer så att det knakar. Inte lika fort som i helgen men i allfall. Igår stickade jag klart hällappen och skall nu börja på att göra hälvändningen. Det innebär att jag kom en bra bit längre på mina strumpor igår än vad jag räknade med vilket är trevligt då jag slipper stressa så mycket på slutet med dem.  Dock så har jag ju även mina andra OS strumpor där jag inte har kommit så långt men de kräver mer uppmärksamhet än vad jag orkar ge dem i nuläget. Förhoppningsvis så kommer jag under helgens tävlingar sticka lite på dem. Till helgen är det ju Alpint, skidor, hockey, curling, freestyle skicross, skidskytte som står på schemat. Något varv på mina SYTYCK os strumpor borde det ju bli.

Idag är det fettisdagen. Det skall bli så gott med en semla. Det blir den andra för i år. Den första fick jag förra veckan när jag var på stickcafé, gott.  Funderar på om jag skall fixa några hemmabakade till helgen så prinsen får. Mamma har ju sitt goda recept.

Jag har ”vunnit” en Nalle Puh sticksats av LenaL. Hon har köpt ett kit och stickat en. Dock fanns det material så att man kan sticka en till. Men Lena var inte jätteförtjust i mönstret (även om hon var nöjd med resultatet) så hon beslutade sig för att ge bort det. Snabbt var jag framme och erbjöd mig att ta hand om Nalle Puh så efter att OS är över så skall jag ge honom en eller flera chanser beroende på hur det går. Det skall bli skoj att se om jag efter avslutad Puh är av samma åsikt som Lena eller om jag är av en annan. Man vet ju aldrig men jag är ju av den åsikten att Nalle Puh och resten av det gänget är söta J

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0