Paket att hämta ut =)

Igår när jag kom hem från jobbet fanns det en avi till mig. Jag tror att det är mitt NallePuh kit från Lena.  Enligt avin är avsändaren Lena så hoppet finns =) Det skall bli kul att se vad jag tycker om det. Februari kommer bli en bra paketmånad. Jag har fått min vinst i SYTYCK och nu då paketet från Lena. Jag väntar även på paket från min Hemlis 6 kompis, från garn och te bytet och från min vinst i stickameras januari korsord. Heja mig vad mycket paket jag skall få. Och paket är ju det bästa man kan få eller nästan i alla fall. Kärlek från prinsen är det absolut bästa som finns :P

På mina Wanida kom jag så långt igår som jag önskade. Minskningarna för hälen är nu klara och det är bara till att tuta och köra. Jag gjorde dock inte alla minskningarna. Har nu två maskor fler under foten än vad jag egentligen skall ha och orsaken är att jag har stooora fötter så det behövs ibland lite mer utrymme i dem :P

 Idag är det skidskytte på schemat och även lite curlig. Jag tycker att curlig är kul att se på men jag har inte riktigt begripit mig på reglerna, jobbigt, får se om jag kan lära mig dem innan os är slut, eller i alla fall fått lite mer koll på dem. Jag funderar på om jag idag skall sticka på mitt andra OS projekt. Jag har ju trots allt ett till som skall stickas och det är ju ”snart” slut det har idag gått 6 dagar av OS och det är 10 dagar kvar. Jag har kommit halvvägs på mina Wanida men inte på min SYTYCK strumpa. Får sticka en massa.

Igår var det småspännande i sportens värld. Jag såg bara damernas sprintkval innan jag stack iväg för att träna. På träningens stretching fick jag mess av prinsen som omtalade att Anja hade vurpat och kört ut och att det såg illa ut. Anja klarade sig bra som tur väl var men ingen medalj. Dock får vi vara tacksamma över att hon inte trillade värre än vad hon gjorde. Vad jag har förstått av nyheternas rapportering så är det i huvudsak blåmärken hon har fått, om än rejäla. Det var lite synd om Anna Olsson som fick en fjärdeplacering, Sveriges 3:dje fjärdeplats om jag har räknat rätt. Curlingen gick bra för både damer och herrar dock var det sämre presterat av damkronorna även om de är vidare till semifinal. Får hoppas att det går bättre för skidskyttet idag, heja heja heja!!!

Tänk om jag kunde bli färdig med Wanida i eller till helgen då har jag bara mins SYTYCK strumpor kvar som anmält projekt i Ravelympics. Då kanske jag skulle kunna ställa upp i WIPdance med min reventouli sjal. Den är så fin men har inte kommit så långt men man hinner ju inte sticka på allt alltid.

I maj fyller min farmor år. Hon blir 90. Jag funderar på vad jag kan sticka till henne. Fick som tips att göra en väst det vill säga som en kofta men utan ärmar att ha på sig hemma om man fryser om ryggen men inte vill ha ärmarna. Det kan fungera men frågan är då vad jag skall ha för mönster till det. Eller om jag skall sticka något helt annat. Har funderat på om jag skall sticka en sjal till henne. Usch vad svårt det är till personer som har allt de behöver och som dessutom både ser och hör illa. Jobbigt värre det här…


Kommentarer
Postat av: JenU♥

Hoppas att du kommer på vad du ska göra till henne =)

2010-02-18 @ 10:46:59
URL: http://saavefors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0