Fredag idag, även om dagen inte började som någon höjdar dag

Då var det fredag igen. Jag vaknade 6,45 det innebär 15 minuter innan jag måste gå till tåget. Upp och fixade mig i ordning och begav mig iväg. Kom ca 2 meter och inte ens upp på cykeln innan den fick för sig att ligga ner med mig under sig. Reste mig upp fort som sören och konstaterade att mina nya (nästan) fina manchester byxor gått i sönder =( cyklar till stationen. När jag hoppar av cykeln där konstaterar jag att det var ju kostigt vad lätt min väska var… Jag hade dagens lunch kvar hemma. Då kändes det som om jag inte borde ha gått upp ur sängen idag. Men men till jobbet kom jag och där fick jag frukost. Går in och sätter mig och börjar jobba. Då får jag meddelande från två kollegor som undrar om jag inte är här idag… jag har ju då glömt att logga in. Som tur väl är så har det inte hänt något mer efter det mer än att jag glömde handla ägg och keso när jag var på ICA. Peppar, peppar hoppas nu att det inte händer mer idag.

Igår gick det inte så bra för damerna i hockey bronsmatchen. Men det är så som det kan gå ibland. Eftersom jag var på stickcaféet så missade jag matchen, tror inte jag hade orkat se den ändå. Anjas storslalomåk gick ju inte heller så bra och damstafetten resulterade i en femteplats. Men sen så har vi ju curligdamerna. I natt spelar de finalen. Jag har som mål att jag skall sitta uppe och se den. Om jag lyckas eller inte det återstår att se men oj vad spännande det kommer att bli.

Mina wollemeissocks går sakta framåt. Jag har gjort borden på strumpa ett och har börjat med skaftet på strumpa två. Dagens mål är att jag skall ha kommit till borden även på strumpa två idag och börjat på mönstret på benet. Men vi får se hur långt jag kommer. Det kan bli mer och det kan bli mindre. Allt beror på dagsformen, eller i detta fall, kvällsformen. Det börjar dock dra ihop sig till ”redovisningen”. Om exakt 4 veckor sitter jag med mor, Annicka och Lena på tåget på väg till Göteborg och Stickfest i Väst. Det skall bli så skoj. Gäller bara att nu förbereda allt som skall göras och allt som skall med =)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tur att det inte blev värre med fallet. Jag var otroligt försiktig i morse. Jag vill ju inte göra fler fall. Bilens däck spann som katten när jag körde ut från parkeringen, men sen var det inga problem.

2010-02-26 @ 20:14:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0