Ett problem…

Jag gick igenom mina strumpor det vill säga mina stickor, garn och mönster. Upptäckte då den bistra sanningen. Jag har mönster och jag har garn MEN jag hade inte stickor tillräckligt. Jag letade upp två stycken stickor 2 till mina Wollmeister Socks (måste sticka de var för sig eftersom det är två färger, det blir rött och blått). Så långt var allting lugnt. Sedan tänkte jag ta fram och förbereda för mina Kristina strumpor men såg då, till min fasa, det finns ju bara en 2,5 sticka i skåpet och den måste jag ha till mina OS strumpor. Jag kommer inte hinna sticka färdigt några Kristinor innan OS så det var bara till att stoppa undan det fina rosa garnet och sticka för att låta den vila. Det innebär då att jag i helgen kommer att fokusera väldigt mycket på att sticka på mina restgarnsstrumpor så att de blir färdiga så att stickorna blir lediga. Det är de som jag har störts chans att bli klar först med. Det hjälper inte om jag stickar som en galning på Prinsens railway sock eftersom det är storlek 2 på den stickan.

Sitter och bläddrar lite i min Cookie bok efter att ha kopierat Wanida mönstret som är tänkt att ha som OS mönster. Jag kanske skulle ha valt något annat i stället. Skall be någon av mina kollegor bläddra igenom boken och se vad de tycker om dem. Alltid kul att höra någon annans åsikt. Brukar bara fråga prinsen men det är inte alltid han hinner ta ställning till det hela.

Idag är det då fredag. Fredagar är alltid trevliga dagar =) Vi skall på inflyttningsfest hos kusin A i kväll. Det skall bli trevligt att se ur hon bor. Dock innebär det att kvällen kommer att bli lite stressande. Jag kommer till Kävlinge vid 17,30 då skall vi iväg och handla, både till middagen idag och till frukost i morgon. Är nog hemma vid kvart över sex. Då skall vi fixa mat och fixa oss i ordning. Senast 19,15 borde vi börja med att försöka skotta ut bilen. Eller det kanske vi skulle göra innan….funderar… Men senast halv åtta måste vi köra för att vara där till åtta när festen börjar.

I morgon skall jag ha sovmorgon. Det kommer bli så skönt =) Sovmorgon kan man inte få förmycket av. Sedan är det städning som gäller hela förmiddagen samt att det måste handlas. Vid femtiden så får vi gäster. Det skall fixas mat till middagen också. Kvällen kommer tillbringas med melodifestivalen. Åtminstone jag skall titta på det. Hur prinsen och gästen gör vet jag inte. Det är fritt val =)

På söndag är det löpgruppsträning med gymmet. Det skall bli spännande. Får se om det är någon skillnad gentemot förra gången. Man kan ju hoppas. Inte för jag tror det eftersom det inte har blivit någon löpträning sedan dess. Lite tvätt har jag också planer på att hinna med. Riktigt huslig skall jag vara med andra ord :P Inte desto mindre skall jag försöka hinna sticka en massa mellan varven =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0