Då var verkligheten ifatt oss igen

Nu så är det måndag igen. Det är inte klokt vad veckan går fort och helgen skall vi inte ens parata om, den bara försvinner iväg.

Jag och prinsen åkte från ön i morse. Det var lite ledsamt eftersom helgen där varit si skönt. Som tur väl är så är det inte så lång tid innan vi skall dit igen. Tanken är att vi skall fira påsken där i år *wiie*

Min OS stickning går framåt med ganska bra hastighet. Eller rättare sagt, i helgen gick den fram med bra hastighet. Nu i veckan kommer det inte gå lika fort då man ju givetvis måste jobba också. Jag har gjort lite mer än ¾ av skaftet. Målet är att idag bli färdig med skaftet så jag i morgon kan sticka på hälen.

Den andra OS stickningen går inte lika fort för där måste jag tänka mer. Men några varv blev det i helgen och till nästa helg är jag hemma själv eftersom prinsen har sin jobbehelg och då blir det en del stickat för mig mellan varven i tvättstugan.

Dagens schema är enligt följande

  • 8 - 17 jobb
  • 17 – 17.30 hem från jobb
  • 17.30 - 18.30 laga mat och äta
  • 18.30- 19.30 slappa, sticka, packa upp, diska
  • 19.30 – 21.30 till träning, träna, hem från träning
  • 21.30 – 23 nattamat, dusch, skidor och sticke

Då är frågan om jag kommer att hinna sticka klart skaftet. Vi får se. Det beror lite på hur mycket jag hinner göra på jobbet också. Det borde bli lite stickat men vet inte alls hur mycket. Det beror på dagsformen :P fast i morse kändes det bra. Det blev ju en del stickat på båten på väg till stan.

Tyvärr så missar jag damernas skidor 10 km fristil eftersom det är träning för mig då. Men man kan inte få allt. Får lyssna på radion på väg till träningen och sen även på vägen hem för att se om de säger något i annat fall får jag ju kolla på nätet i efterhand.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0