Stickcafés torsdag – men jag skall inte dit =(

Idag är det torsdag och åter dags för stickcafé. Det hade varit riktigt roligt att gå dit då jag inte har varit där på en månad men så kommer det tyvärr inte att bli idag =( Man kan inte hinna med allt och ibland måste man tänka lite på sig själv också. Orsaken till att jag inte kommer att gå är dels att jag känner mig lite hängig fortfarande efter min förkylning samt att jag vill umgås lite med prinsen. Så kvällens aktivitet kommer bestå av tv stickande. Det är först antikrundan och sedan är det sista avsnittet av serien Främmande fågel. Det skall bli spännande att se upplösningen =) Till detta kommer det givetvis att bli en massa (?) stickat.

 

Jag har tittat och funderat och kommit fram till att jag gärna vill sticka en Haruni i det garnet som jag fick av min hemlis blandat med det som jag köpte i Estland när jag var där förra påsken (köpte då två koner en lila och en grön, gav bort den gröna och behöll den lila, ångrar det nu när jag köpte lila även på Grötö men det är ilands problem). Skall dock se om jag kan hålla mig borta från Haruni åtminstone fram tills att jag stickat färdigt något av mina andra projekt och då helst Reventouli sjalen. På tal on Reventouli så växer den stadigt. Jag skulle tro att jag har stickat den färdigt enligt diagrammet men jag känner att jag vill ha den ändå lite större så jag fortsätter en bit till, bra att man själv kan välja =)

 

Min tvåändsstickade grytlapp (mamma gör den andra) går saaakta framåt. Det är grymt svårt att hålla garnet i höger hand. Jag tror och inbillar mig att det bara är en vanesak men det är så svårt att vänja sig vid något nytt… men det heter ju ”skam den som ger sig” och än så länge har jag inte gett upp. Det är bara det att det blir några maskor med garnet i höger hand sen på något sätt så kommer de tillbaka till vänster och så får man börja om igen med att lägga det i höger =)

 

Igår var jag i den lokala bokhandeln och investerade i en fickalmanacka.  Jag hade en förra året som jag inte använde men i år så kände jag nu att det var något som jag saknade. Så det fick bli till att investera i en och eftersom vi är en bit in i det nya året så var det rabatt på den. Inte helt fel med andra ord. I går kväll satt jag och fyllde i alla mina uppbokningar i den och det var så skönt att få det nedskrivet dag för dag så det inte uppkommer några dubbelbokningar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0