Stickcafé, löpgrupp och box

Idag är det stickcafé. Det skall bli så skoj att åka dit igen. Det är ju längesedan jag var där sist i och med Stickfest i Väst och förkylning men idag skall det då bli av. Inköpslistan för dagen är färdigställd så det är skönt. Det är ju 3 mm rundsticka, 9 mm toppar och ett nystan garn. Funderar på om man kan sticka sjalen och ge den till farmor i present nu när hon fyller 90. Det kan fungera skulle jag tro. Man kanske skulle kunna göra lite små förändringar på den så den kan användas som en bolero, eller nej… det är en sjal och så skall det var men man kan ju ändå sticka den åt farmor. Innan jag kan sticka den måste jag dock vänta på att min Reventouli sjal är klar eftersom det är samma storlek på stickor som krävs till båda. Eller så gör jag en liten förändring och stickar sjalen med ett nummer större stickor. Det brukar inte göra någon större skillnad vad gäller sjalar. Det är ju ingen mönsterpassning på dem. Undra bra om mina 6 mm stickor är lediga… =)

 

Mamma bjuder på middag idag precis som vanligt. Först var det sagt att hon inte skulle göra det eftersom hon skulle iväg på middag i Helsingborg men med anledning av askmolnet så blev det ingen middag för henne utan det blir middag för mig i stället, gott.

 

Igår var det löpgrupp kl 18. Som beräknat blev det lite stressigt. Gårdagens middag åts på Gunnesbo station bestående av två grovbrödskivor med apelsinmarmelad. På lögruppen tog jag det lugnt under uppvärmningen på 1.8 km. Efter det var det dags att springa runt, runt, runt i en fyrkant. Tempot som vi fick att vi skulle springa i var lite snabbare än vad vi springer 5 km. Jag som då aldrig orka springa 5 km visste inte vilken hastighet jag skulle välja. Jag gick ut ganska lugnt med fokus på att jag skulle orka alla varven. Efter varv 3 var det dags för 30 sekunders vila. När jag kom dit hade de andra sprungit 5 varv. De hade två kvar och jag egentligen 4. Fick då att mittmål var två till. När jag var nästan klar med nummer fem så gick 2 personer på nedvarvning och de andra begav sig iväg för att ta uppvärmningsrundan igen. Jag sprang ner till där vi började. Tänkte då att jag kan ju springa runt 3/4 av rundan och sen springa tillbaka. Under rundan mötte jag de två som varvade ner. Tänkte att om de fortsätter gå rundan så kan jag ta den ett varv till =) Så för mig blev det 7 hela varv precis som det var sagt från början och som de andra gjorde. När jag kom ner till målet den 7:e gången tog jag och gjorde 3/4 varvet igen innan jag sprang tillbaka. Biten från rundan tillbaka är ungefär lika lång som den sista 4:e delen som jag inte tog så totalt blev det 8 varv runt rundan på 700 meter vilket då blev 5.6 km och till det kom då uppvärmingen på 1.8 km vilket totalt blev 7.4 km snacka om att jag var grymt nöjd med det. Jag som inte orkade med 400 meters loppen i grundskolan. Heja mig =)

 

Efter löpgruppen hade vi en timme paus. Sedan var det boxdags. Vi var riktigt många deltagare hela 19 stycken. Skoj var det men det blev lite trångt, ilandsproblem av stora mått. Det var vissa av de vanliga som inte var där och en hel del som bara varit där någon gång samt vissa som kommer ibland. Blandad flock helt klart. När vi var klara stod M i dörren och räknade in alla som skall komma på måndag på armyn :p det gillas =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0