Onsdag – box eller inte box

Då var det onsdag idag igen. Det är inte klokt vad dagarna går fort men tror att det har att göra med att måndagen var ledig, vilket var skönt =) Jag sitter i valet och kvalet huruvida jag skall gå på boxen i kväll. Det hade varit riktigt skoj att gå men min näsa är fortfarande snorig så jag vet inte om jag skall eller om jag borde vara hemma…

 

Gårdagens garninventering blev snabb och lätt. Jag har nu fått upp ögonen för två nya mönster med garn från samlingen där hemma. Jag fick tunt fint grått garn av min hemlis Anna-Karin men då jag inte är någon direkt grå person har jag funderat på vad jag skall göra för något med garnet. Var ett tag inne på att jag skulle sticka en sjal i det och ge bort men det kände jag inte riktigt för men igår när jag kollade igenom mitt lager trillade polletten ner. Jag skall fortfarande sticka en sjal och jag skall sticka den sjalen som jag bestämde mig för Haruni men till det gråa garnet skall jag ha en tunn tråd lila med. Då blir det genast lite mer Ida av det hela. Tyvärr så tänkte jag inte på det garnet när jag köpte garn av Ingrid på SIV då hade jag nog valt en annan färg på det jag köpte där eftersom jag nu har en massa tunt lila garn men det är ilandsproblem av stora mått =)

 

Igår fick jag för övrigt köpt nya skor. I måndags när jag var med familjen på manifestationen mot våld var jag tvungen att låna skor av min mor eftersom mina egna var så sönderslitna så de gick inte att använda. Men det är smällar som man får lov att ta ibland. Det blev ett par vita vanliga street skor med lite grönt på samt ett par converse i svart med lila/rosa metallik blad på – jättetuffa =)

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0