Då var man med glasögon igen....

Igår var jag och prinsen hos optikern. Det blev ett dyrt besök. Det visade sig att jag är i behov av glasögon, igen. Jag har haft glasögon tidigare när jag pluggade men lade sedan av med dem. Igår fick jag veta att de jag hade var försvaga så det fick bli till att införskaffa ett par nya. Under tiden skall jag använda de gamla som jag faktiskt hade koll på vart jag hade. Prinsen behövde även han nya glasögon så därav blev det ett dubbelt kalas.

 

Farmors sjal växer sakta framåt. Får dock ta och öka takten lite om jag skall hinna bli färdig med den, vilket innebär att jag inte får sticka på en massa annat hela tiden även om det då känns lite roligare. Jag har enligt ravelry 13 wip vilket är ganska många även för att vara mig. Får se om jag kan få ner det till under tio. Oh sören, jag har ju inte registrerat in farmors sjal som ett wip så där har vi ytterligare ett projekt. Aja… fördelen med att sticka på en massa och lägga undan det är att när man sedan tar fram det så är man ibland förvånad av att man hade kommit så långt som man hade gjort och då går det fort att färdigställa =)

 

Ojoj… kom idag på att jag kanske skall betala in restskatten idag. Det hade nog inte varit så dumt då är det avklarat. Man vill ju inte riskera att få betala ränta på de pengarna. Det är redan surt som det är att betala in dem.

 

Igår när jag och prinsen var på väg hem så gick mitt sista par nästan hela byxor sönder. Det är illa så idag blev  till att snabbt och lätt köpa ett nytt par. Tur det var 25 % på alla byxor =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0