Bilen är numera godkänd =)

Igår var jag och prinsen hos svärfar och svåger för att fixa bliskrutten som inte gick igenom besiktningen förra gången jag var där. I morse var jag hos bilprovningen igen. Den kommentar jag fick där var ”fina bromsrör”. Varpå min kommentar tillbaka var ”de sattes dit igår”. Jag hade varit riktigt förvånad om mina 18 timmar gamla bromsrör hade varit rostiga.

 

Jag började på min Cherie Amour i lördags för att igår konstatera att den blir påtok förstor. Sådant är inte skoj. Får ta och repa upp den och sedan sticka om den. Det är tur att jag inte kom så långt. Kan då dessutom passa på att vänta på att min sticka skall bli ledig. Den jag har nu är lite stor för att användas.

 

En sjal till min farmor är också påböjad. Tanken är att hon skall få den i 90 års present nu i maj så det är bäst att den går undan =) Håller på med kanten nu. När den väl är gjord kommer det nog gå ganska fort för då är det samma mönster som upprepas ett par gånger innan det är dags för nästa kant och avmaskning. Jag har ju 1 månad på mig så det skall gå fint.

 

Efter jobb idag skall jag och prinsen gå till optikern. Det skall bli intressant att se vad han har att säga. Jag letade upp mina glasögon igår och har de med mig. Om jag behöver så skall jag välja helt nya. De jag hade för 6 år sedan är helt enkelt inte jag längre. Prinsen skall kolla sin syn så vi skall kunna övningsköra i sommar, är tanken. Om nu transportstyrelsen kan få tummar ur… det lär ju ta tid att få ett lämp beviljat.

 

Om exakt en vecka är det vårruset i Malmö. Jag skall dit med 5 kollegor och spring 5 km. Det skall bli skoj. Jag har ingen aning om hur det kommer gå men målet är att inte komma sist :P Skall ta det som uppvärmning till Lundaloppet den 8 maj då är det ”på riktigt”. 


Kommentarer
Postat av: Kerstin

"Glömde" du sticka provlapp? Skönt att bilen kan gå ett år till nu.

2010-04-26 @ 13:10:45
URL: http://stickmor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0