Blev lurad till att göra en Bella!

Igår var det stickcafé. Det var trevligt. Tror att vi totalt var 20 stycken vilket är många. Det är så att vi knappt får plats i lokalen. Kul när det är på det hållet :P

Men i allfall. När vi kommer dit tar mor upp mönstret till Bella. Det är en myseriestickning från Stäkets Hantverk och design (tror jag de heter). Hade sett länken på stickamera innan men bestämt mig för att jag INTE skulle påbörja den med. Men tji fick jag. Så när mor hade bestämt sig för vilket garn hon skulle ha och det visade sig att det bara behövdes ett nystan så var jag körd. Det blev en till mig med. Jag skall sticka den i äppelgrönt och mamma i vinrött. Enligt mönstret skall man ha stickor 3,5 men då mina sådana sitter i en annan stickning valde jag att göra den med storlek 4 i stället. Jag tror inte att det gör så stor skillnad. Kanske kommer jag för första gången att färdigställa en myseriestickning. Har annars bara börjat på dem men aldrig avslutat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0