54 minuter, tullen, tyska samt froggning

Sen klockan 17 igår så är det ovan vad som har hänt i mitt liv.

Först var det tyskachat kl 18 och den gick över förväntan. Jag skall att upprepa mer än en gång. Det innebär att det inte var något fel på mitt uttal. Efter att chatten var över blev det kvällsmat och Rejseholedt... det var då jag såg det. Jag hade stickat fel på mina körsbärsstrumpor och denna gången var det inte något litet fel som man bara såg om man tittade nära utan ett jättefel så de blev froggade, eller en bit i allfall. Sen åkte de ner i påsen igen och jag bestämde mig för att sticka på min candle flame. Hela 1,5 varv kom jag. Ska ha pärlor på nästa och det orkade jag inte pilla med igår.

De 54 minuterna är den tiden som det tog för mig att gå min runda i morse. Den bästa tiden någonsin =) Orsaken till det kan kanske vara tullen :P När jag var nästan hemma hör jag blåljus och sirener seadn kommer en vit bil i hög fart. Trodde då att den skulle släppa förbi blåljusbilen men icke först följer en polisbil denna vita bil och efter polisen kommer tullen. När jag sedan kommer en bit till ser jag att polisen stoppat den vita bilen och att både tull och polis är ute och springer på gatan. sedan kommer även en civilpolisbil. Var man inte vaken så blev man =)

Nu är det dags för jobb hela långa dagen. Skall sen hämta ut mina grönskaer på vägen hem från jobbet och sen så håller vi kväll med mer stickning =)


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Trevligt med uppdatering. Det händer tydligen mycket i byn. Oscar kom hem en stund igår kväll efter att ha varit borta mer än ett dygn. Hon gick genast ut en stund till men var hemma i natt och är fortfarande inte utsläppt.

2009-09-04 @ 08:10:48
URL: http://stickmor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0