So you think you can knit – utmaningen

Fick detta i min mail av VisaLisa. Skrattade gott åt beskrivningen. Den kändes så träffande =)

”Din utmaning blir att dansa BROADWAY STYLE!
Då ska vi se vad du är för en… Möbius, sockar och missnöje med
kollektivtrafiken. Och jag log stort över formuleringen om att du Inte
Ville Missa att anmäla dig till det här! Härlig inställning! Det var
inte så många bilder på din sida, men jag letade reda på din ravelry
och bläddrar lite bland dina projekt och tänker så här: Du stickar i
många olika färger, men helst med en tråd i taget. Jag känner igen
mig! Men så lärde jag mig greppet och upptäckte att jag letade
inspiration och projekt i helt nya hörn av stickvärlden! Nu är det min
förhoppning även för dig! Bland alla världens färger, motiv och
tekniker vill jag se dig greppa två trådar i taget i ett projekt som
är precis så stort eller litet du vill!”

Frågan är ju då vad jag skall sticka. Anmälde mig till Quickstep kategorin och jag funderar starkt på att även fortsätta i den OCH göra utmaningen. Det vill säga: Sticka strumpor med fler än en tråd. Så istället för mönsterstickade strumpor där man har räta och aviga maskor i ett garn som bildar mönster så blir det istället bara räta maskor som med hjälp av garn i två olika färger bildar mönstret. Spännande. Har tagit fram en strumpbok och sitter och tittar i den för att bestämma mig för vilket par jag skall göra. Beslutsångest.

Idag så är det för övrigt måndag. Kom till jobbet och registrerade in mina steg. Såg till min fasa att en kollega har fler steg än mig. Inte bra alls. Leder min avdelningen men vill leda totalt sett för hela företaget. Det kanske inte var helt illa att det var punktering på cykeln i morse och jag måste gå och lämna in den i eftermiddag. Måste öka med ca 3000 steg om dagen för att få samma resultat som henne på en vecka och sen måste jag ju då komma ifatt också. Stackars mina fötter/ben.


Kommentarer
Postat av: Lea

Om du vill sticka utmaningsstrumpor i flerfärg så rekommenderar jag Chuck's Cabled Socks (av Eunny Jang).



2009-10-07 @ 15:33:19
URL: http://stickstack.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0