Stickcafésmys med 24 andra damer

Igår var det stickcafé det var så trevligt att vara där igen. Som mest var vi 24 damer och då var det trångt. Jag hamnade framför disken. Det gick bra att sitta där fram till fikat då gick det inte mer. Tog då tag i saken och gick och satte mig på dass med min stickning. Där var det lugnt och skönt och gott om plats. De andra damerna fick ganska roligt åt mig när de kom ut och såg att jag satt där =)

Det blev inhandlat en del garn *mys* Har fixat så att mina första två hemlispaket är färdiga. Eller färdiga är de inte men jag har fixat garn till dem så att de är klara. Skall bara få ihop fortsättningen nu. Har nästan bestämt mig för hur den skall vara men är inte helt säker än. Allting går med lite kreativt tänkande.

Utöver garn till min hemlis blev det två nystan strumpgarn till mig själv. Nej då jag har inte en massa strumpgarn redan :P Har bestämt att ett av de nystanen skall användas för att sticka något par strumpor ur Cookie As strumpbok (Innovative socks kanske den heter är osäker). Vad det blir av det andra nystat vet jag inte än men det vet jag förr eller senare. Garnet är från Opal och deras höstkollektion ett lila med inslag av rött och blått och ett brunt med inslag av orange. Det orange är min färg men inte det bruna men garnet bara omtalad för mig att det skulle med mig hem.

Visade upp mina SYTYCK strumpor för damerna i butiken och de tyckte de var väldigt fina (tycker jag också). Har lyckats med att inte dra trådarna för hårt på baksidan *nöjd* Har dock inte kommit så långt men det är ju så det blir när man måste sticka varje varv och räkna mönster s a k t a går det då.

Något som går aningen snabbare men inte så snabbt som önskas är min Super Spiral Shawl. Har använt ca 75 % av första nystat. Räknade igenom maskorna igår och konstaterade att jag har olika många maskor mellan mina markeringar = inte bra. Men det löser sig nog till slut. Räknade även att jag har 41 maskor (i snitt) mellan mina markeringar och jag måste ha 60 för att kunna göra den kant som jag vill ha. Och sen skall det stickas en kant på det vilket gör att jag verkligen måste ligga i om jag skall hinna göra det innan årets julbord den 29/11 det vill säg nästa söndag. Men inget är omöjligt, eller :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0