Städning, vika tvätt, diska och gå ut med sopor

Nu skall prinsen iväg på söndagens arbetspass. Under tiden som han är iväg så har jag en hel del att göra. För när prinsen kommer hem så skall vi sätta igång och städa *urk* Avskyr värkligen att städa även om det är så fiiint när det väl är klart. Så följande skall göras när han är iväg (som han inte vet om att jag tänker göra)

* Diska upp efter frukosten och plocka i ordning i köket
* Fixa med gårdagens tvätt så att det är urvägen
* Bädda MED överkast och alla djur på sängen (brukar skippa överkaste normalt sett)
* Fixa med mitt Garn och te paket
* Fixa med ett vykort som skall till USA
* Handla
* Springa ut med vanliga sopor och papperssopor
* Plocka iordning mina stickprojekt från soffan
* Plugga tyska

Tror att det var allt men man vet aldrig. Det kan alltid komma till en massa nya grejor. Problemet är att prinsen bara är borta i sådär 3 timmar så det blir för mig att vara kvick i handligarna.

Sticket igår gick bra. Jag håller nu på med tummen på min första pulsvärmare sedan skll jag sticka klart handen. Gjorde skaftet på värmaren längre en vad det stod i mönstret så nu är jag lite orolig för om garnet skall komma till att räcka eller inte så därför görs tummen nu så det i allafall finns garn till det. Hoppas på att det finns luddigt garn kvar sen när jag har gjort den andra handens arm så att jag kan avsluta med mohärvarv längst ner vid fingrarna på båda pulsvärmarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0