Nästan ett nytt projekt, irriterad

Jag har länge velat sticka super spiral shawl av Mag Swanson. Köpte boken för något år sedan och garn förra vintern. Har tagit fram boken och läst med jämna mellanrum men inte lyckats lista ut hur jag skall bära mig åt för att sticka den. Tills igår. Då trillade poletten ner. I morse letade jag upp stickor och satte igång att nysta mitt garn. Men.. det bara trasslar sig hela tiden. Fick ta det av nystmaskinen och fortsätta för hand. Det är tur att jag har garnvindan. Annars hade det nog inte gått alls. Fick nog gjort hälften nu på morgonen och då höll jag på i 25 minuter. Får ta resten när jag kommer hem och då har jag ett hemma nystat nystan och då är det bara till att sätta det på nystmaskinen och köra det där så jag kan få ett fint nystan oxå. Jag som var så glad att jag hade löst det och skulle haft det med idag, men icke =(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0