Måndag morgon och en ny arbetsvecka

Då var det måndag igen. Det är inte klokt vad veckorna går fort. Vi är nu inne i november. Det är snart vinter och jul. Vart tar tiden vägen? Det är inte klokt. Måste snart börja tänka på julklappar. Vissa vet jag på ett ungefär vad det skall bli till andra har jag ingen aning. En sak är säker. Det kommer inte att bli så mycket stickat denna julen. Frågan är om det kommer att bli något över huvudtaget. Har ingen aning om vad jag skulle hitta på att sticka åt andra.

Idag så är det jobb för hela slanten. Efter jobbet så blir det först lite tyska plugg och sedan blir det lite träning. Äntligen skall jag få lov att gå på min Army. Det blev ju inget förra veckan. Kom hem från öa då och örat klabbade men idag så =) 

Blev klar med min första danska pulsvärmare igår =) Så fin den blev. Gjorde lite ändringar för att stilen skulle passa mig bättre =) Dock så blev de lite stora över handen just. Vet inte varför det blev så men mina vantar som jag stickade blev precis samma. Jag kanske är smal mitt över handen… tål att tänkas på till nästa gång. Fast sen vid fingrarna så var det alldeles lagom i storlek. Tänk att det kan skilja så.

Veckan kommer bestå av sticke, jobb, tyskaplugg och träning. Skall försöka se om jag kan komma någon vart på mina SYTYCK strumpor. Det känns lite segt med dem just nu. Lade nämligen märke till förra gången när jag stickade dem att jag hade stickat fel på hela undersidan och det var då bara till att repa upp och göra om. Tråkigt men nödvändigt. Det verkligen syntes att det var fel. Får nog ta och sätta band på mig själv. Inga nya projekt förrän två är avslutade och inga nya strumpor förrän ett par av dem som är på gång är klara.

Funderar på om jag skall repa upp min SYTYCK tröja. Nederkanten rullar sig så förskräckligt på den så att det är inte kul att sticka och dessutom så har jag på flertalet ställen hållit mönster tråden förhårt på baksidan så det inte är snyggt.

Har 3 stycken sjalar där hemma som bara väntar på att bli klara. Borde ta ett ryck och sticka på dem. Eller frogga dem. De är definitivt ufos. Har nog inte tittat på de på ett år. Kanske finner jag de roliga igen nu när de har fått lov att vila till sig lite. Tål att tänkas på och under tiden så ligger de bra där de ligger. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0