Äntligen fredag – en nyans av blågrå och nytänkande

Nu är det då äntligen fredag. Det är så skönt. Jag har varit helt seg och konstig hela veckan så jag kan verkligen behöva helgen för att ta och vila upp mig. Huvudvärk i en veckas tid är inget som är särskilt trevligt att ha. Men man lever, dock utan träning hela veckan men i morgon så. Då är det Army Outdoor och det är underbart.

I morse när jag var ute var det kallt ute men det var inte det är här kompakta gråa vilket var en trevlig upplevelse. Tittar jag ut genom fönstret nu så ser jag moln (dock grå) mot en isblå himmel. Skönt att inte bara se grått, grått, grått när man tittar ut genom fönstret.

Jag fyllde 25 i somras, om någon hade missat det :P, i mitt arbetslag brukar det samlas in pengar till en present när någon nollar eller femmar. Jag fyller år i slutet av juli men hade semester då så mina söta kollegor hade samlat in och köpt Johanna Wallins Sticka småvarmt till mig redan innan alla gick på semester och de bjöd då även på glass. Jag hade tänkt att ha med mig kaka när jag kom tillbaka från semestern (eller tänkte det innan semestern att jag skulle ha med den efter). Men då var det en massa andra som hade semestrar och var borta. Bestämde mig då helt sonika för att ha med mig kaka i höst i stället och idag är då den dagen. Jag gjorde två stycken choklad cheescake från boken 100 % choklad (köpt av en kollegas sons jultidningsförsäljning). Den ena är med Limecurd den andra med Lemoncurd choklad kex i botten på båda och vit choklad i smeten. Det skall bli intressant att se hur det smakar. Den ser god ut i alla fall.

Nytänkandet gäller min Super Spiral Shawl. Började fundera på hur stor jag egentligen skall göra den. Har hela tiden tänkt att 68 maskor mellan markörerna (så som designern har det) inte kan räcka på långa vägar. Jag har nu 32 tror jag och den är ju inte stor (sjalen då). Men kom jag nu igår att tänka på att den är ju faktiskt 30 cm i oblockat läge = den töjer sig och dessutom så mätte jag bara från mitten. Den är ju då dubbelt så stor jämfört med vad jag hela tiden har tänkt på. Detta resulterar i att jag lugnt kan sticka på då jag har använt ca hälften av det första nystat och jag har tre. Fast om det skall fortsätta på detta viset så får jag snart börja funder på hur jag skall göra kanten till sjalen. Är inte helt nöjd med den som är med ursprungligen. Men det är inte helt dumt att jag kommit längre än vad jag trodde då det snart är julbord (29/11) och då hade jag tänkt att ha den på mig.

Oh kom nyss på att det är fredag en den 13. Undra vad för något hemskt som komma skall =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0