Städat och röjt hela helgen

Hela helgen har gått åt till att städra och röja. Igår blev det dammsugat, dammat och så... inte det roligaste men definitivt nödvändigt. Idag blev det stora artileriet användt... Det vill säga sopsäckarnaa åkte fram. Vi rensade ordentligt i källaren. Totalt blev det 5 sposäkar med skräp, ett antal kartonger oxå de fulla med skräp slängdes. Vi var på ICA med 4 sopsäckar pantflaskor *puh* Har möblerat om i låderna i källare så nu har vi 4 flyttakartonger med grejer. Det är 2 med pärmar från högskolan/univeristetet, 1 med julpynt och 1 med minnessaker som vi inte har hjärta att slänga.

Har stickat en del på min kofta men inte jättelångt. Har däremot fått upp ögonen för den sista av mina julklappssstickningar. Jag vet om att jag är hopplöst sen. Det kommer att få bli en födelsedagsstickning i stället till personen i fråga. Är nog snart nere  så att det är dags att göra hälen. Det känns inte helt illa =) Måste ju beta av en del pågående projekt inna jag kan börja på något nytt. Problemet är bara att detta är den sista strumpstickningen som jag har på gång. Har sen tre sjalar borde sticka lite på dem med men de kräver mer uppmärksamhet så de får vänta ett tag till =)

Nu skall jag ägna mig åt att läsa lite stickbloggar medan mannen jobbar. Sen blir det choklad sushi samt pepparkaor med ädelost till Bones. Det är ingen Bones idag. Nu blir jag inte glad =(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0