Tidig morgon, sen kväll, mer snö och nästan ett par strumpor

I går blev det ganska sent i säng. Gick och möte mor min vid 21,30 tiden och sen gick vi hem. Hon godkände julgodiset *mums* och passade även på att provsmaka knäcken :P Sedan satt vi och snackade ett tag. Vid halv tolv tiden blev det dags för sängen. Klockan ringde sedan 4,35 i morse för att kunna ta sig ut på morgon rundan. Mamma följde med. Det var trevligt att få sällskap på turen.

I nuläget så snöar det rejält utanför fönstret. Eller snön far ganska mycket men om det är ny snö eller om det är snö som redan har trillat ner det vågar jag inte svara på. Men det ser fint ut. Och jag har inget emot att sitta inne med min tekopp och titta ut på snön. Dock måste jag ta mig ut på lunchen och införskaffa bland annat spätta och renskav till helgens middagar.

Det var tyskachat igår. Den sista för denna kursen. Passade på att sticka på mina sovstrumpor de som jag hade slitit ut under foten och stickar om från där hälmiskningarna är klara och sedan fram mot tån. Håller på att minska för tårna nu. Undrar om de kommer att bli lite korta men det gör inte så mycket. Så länge de går på foten. Jag skall ju bara ha de hemma när det är kallt om tårna.

Kvällen idag kommer jag eventuellt att vara gräsänka. Det är avslutning för lärarna i byn och Prinsen skall följa med de till Lund för avslutningslunch. Vem vet hur sent det kommer att bli =) Så länge han har det roligt så får han vara iväg. Själv så skall jag mysa framför tvn med min stickning och vilt och svamppaj =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0