Letande efter Hemlis 6 och lägesrapport i SYTYCK

Det är inte lätt att hitta vem som skulle kunna vara ens hemlis. Det var sparsamt med ledtrådar i paketet. På kortet som medföljde står det ”Det är mina små gnuttar som hjälpt mig med paketen”. Det innebär ju då att hon har barn, eller? På omslagspappert var det en poststämpel från Landskrona men det var stämplat den 8/12 och så lång tid brukar det inte ta att få ett paket från Landskrona till Kävlinge. Det fanns poststämplar även på frimärkena men de gick tyvärr inte att läsa. Så så mycket klokare på vem som är min hemlis är jag då inte.

I helgen skall jag gå bort till Handarbetsboden i byn och införskaffa två nystan garn till min hemlis. Det stod uttryckligen på hennes blogg att hon önskade denna sorts garn. Tänkte göra en extra liten julklapp till henne med dessa två nystan och ett par stickmarkörer (kom ihåg att stickmarkörer måste göras).

Läste på min hemlis blogg att mitt paket till henne har kommit fram som det skulle och att det gillades. Både garnet och tillbehören verkade falla henne i smaken =) Skönt det. Då är jag på rätt väg då ju =) Jag tyckte att det var snabbt marscherat av posten. Jag postade det i söndags vid lunch och igår var det framme hos mottagaren. Jag erkänner att jag har varit dålig på att kolla upp var min hemlis bor men det är uppåt i landet.

Lägesrapporten i SYTYCK då. Jag har en ruta kvar på skaftet innan jag skall börja sticka min resår stickning så det går framåt. Om det går som jag vill så är jag klar med strumpa nummer ett denna vecka. Sen får jag sticka strumpa nummer två under juldagarna. Det är ju lite långledigt framöver =) Förhoppningsvis så kommer jag innan den 11/1 när verkligheten är tillbaka att ha stickat strumpa nummer två och även stickat på mitt julprojekt. Måste bara gå igenom min byrålåda för att se vad jag har för garn som jag kan använda till mitt projekt. Eller så gör jag som så att jag tar blandade restgarner. Det kan fungera det med =)

Till helgen skall jag träna, handla julklappar, fixa hemma, plugga massa tyska. Fullt upp med andra ord. Jo fixa hemlisjulpaket och stickmarkörer. Samt njuta av att det är den tredje advent. Jag skall ”bara” vara ledig 5, 7 och 8 januari men lillejulafton är halvdag så det blir en hel del ledigt och dessutom så var det mindre att göra på jobb i fjol i mellandagarna så förhoppningsvis är det så i år med.


Kommentarer
Postat av: Mor

På söndag är det 4de advent. Hur har du det med matematiken? Om lite mer än en vecka är det julafton.

2009-12-15 @ 13:40:27
Postat av: Kerstin

Små gnuttar kan det vara Viveca???? Hon säljer ju små gnuttar garn/7Kerstin

2009-12-15 @ 18:32:46
URL: http://[email protected]
Postat av: Hemlis kompis

hihi, nej jag säljer inga gnuttar, fast det vore kul :-)

Det är smeknamnet på mina barn <3

2009-12-18 @ 12:32:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0