Allting är vitt, vitt, vitt =)

Igår eftermiddags började det snöa. I början så la det sig bara på gräsmattan. När jag kom till Kävlinge så var det vitt på stationen, ett tunt lager men ändå. Sedan fortsatte det snöa. Marken var täckt av snö när jag åkte och tränade. På väg hem från träningen så gick det bitvis inte att cykla på grund av att det var så mycket snö och det fastnade under stänkskärmarna. Hela kvällen fortsatte det att snöa och i morse när jag gick ut så var allting täckt av snö. Trevligt. Gick nästan hela min morgonrunda. Kortade av den lite vilket var tur eftersom det tog betydligt längre tid än vanligt… Allting är vitt. Har inte varit med om dess like i december tidigare =) Kanske kan få en vit jul :P

Det var julklappsbyte på jobbet idag. Totalt var nio personer med i bytet. I huvudsak så var det julsaker som gavs/ficks. Dock inte jag, eller jo jag gav julsaker (två ljuslyktor med ljus), i det paketet som jag fick så var det en orange mugg vita blommor. Jättefin mugg som är invigd med grönt te.

Första strumpan i SYTYCK är nu helt färdig. Fäste trådarna innan idag. Den är så fin. Lite kort i skaftet bara trots att jag gjorde det längre än beskrivningen. Dock så fanns det tyvärr inte utrymme för ytterligare längd i skaftet då jag efter strumpa nummer 1 hade 25,5 gram garn kvar av 50 det vill säga i princip hälften. Har påbörjat nummer två och håller nu på med att sticka tårna på dem =)

Idag är det tyskachat som står på schemat skall leta upp mina söndriga strumpor som var med på bion. Det är bara rundstickning, runt, runt, runt =) inget att tänka =) Ganska tråkigt men ibland nödvändigt. Kom ju en bra bit under bion och kommer kanske en bit till nu så jag kan bli färdig med de snarast möjligt. Kan vara skönt att ha dem i dunsockarna. Sen när de är klara så har jag ytterligare ett par strumpor där jag behöver nya fötter. Men det är både grövre stickor och garn så det går betydligt fortare. Kanske borde ta ut dem till Hven dessutom så jag har ett par strumpor där med. Eller så gör jag ett par helt nya strumpor som jag kan ha där. Har ju en massa strumprestgarn =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0