37/50 och 15 sorters julgodis

Jag är nu på rad 37 av 50 på mina SYTYCK strumpor. Det går som sagt sakta framåt. Nu börjar man dessutom kunna se vad mönstret skall föreställa och det är ju positivt. Om jag stickar på de lite varje dag så kommer jag nog kunna presentera en färdig strumpa lagom till julafton. Sen så har jag ju då en strumpa att sticka på under mellandagarna =) Tillsammans med alla mina andra pågående projekt, bara strumpor. Jag vill även påbörja en Revetouli sjal (reservation för stavning). Har fint Kaunigarn där hemma som bara väntar på att bli använt.

Till julsemestern har jag valt fram årets stickprojekt. Har som sagt valt och vad det blir det får vi se när det är dags för semestern. Men det blir nog bra *hoppas* Har funderat ett bra på att sticka det men har inte vågat. Tycker det verkar vara pilligt men det skall nog gå bra. SYTYKC utmaningen handlade ju om att utmana sig själv =)

Jag fick förra året en bok av prinsen i julklapp. Julgodisboken heter den. Har bläddrat och tittat och är i nuläget uppe i 15 olika sorters julgodis. Det är aningen för många eftersom vi inte är så många som firar jul ihop. Får se vad jag kan hitta för något som jag kan ta bort. Som tur väl är så skall svägerskan C vara med så jag har någon att dela allt med =)

I kväll. Fixa med kläder till Prinsen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0