Helgens bravader =)

Det har varit lite smått dåligt med uppdatering här i slutet av förra veckan. Orsaken till det kallas för feber, halsont och illamående. Det är fortfarande inte tiptopp men det kunde ha varit värre =) Nu började dock kollegierna klaga på att det var lite dåligt med uppdatering här på bloggen så nu får jag göra dem till viljes och lägga in ett litet inlägg.

Redan i onsdags var jag lite smådålig så det blev inställd träning för mig. Termometern visade på feber så det blev en kväll i horisontellt läge där det mest ansträngande var att bestämma vilken färg jag skulle ha på mina septemberstrumpor i stickameras strumpklubb, det blev ett turkost fabelgarn. Sen blev det sängen för min del. Ställde dessutom om klockan så att den inte ringde för att gå ut och gå.

Torsdag morgon, vaknar och är rent seg i hela kroppen inklusive knoppen. Går upp och tar tempen och går sedan och lägger mig igen. Äter knappt ¼ av frukostgröten. Prinsen går iväg och jobbar medan jag stannar kvar i hemmets lugna vrå. Dagen tillbringades med att se på allt möjligt skit på tv. Det var allt från nyhetsmorgon, via förlossningsklinik till amerikanska serier. Jag passade även på att byta garn till septembermönstret. Det blev ett rosa garn istället för fabelgarnet. Är nöjd med utbytet. Valde även ett opalgarn till mina Juliastrumpor som fanns med i boken jag fick av kollegierna i 25 årspresent. Sedan slängde jag ihop en kladdekaka som jag och prinsen bjöd Liten Bror och Carro på. Sedan blev det sängen för mig.

Även på fredagens morgon satt febern i och jag tillbringade jag framför tvn med att sticka. Såg på samma program som i torsdags bara det att det blev en släng av moderaternas rikstagsstämma med. Roligare fredag kan man ha. Fast jag kom en bra bit på mina strumpor. Kvällen då blev det mys med prinsen och god mat. Prinsen var så söt så att han var iväg och handlade åt mig så jag slapp göra det själv.

På lördagen mådde jag ganska bra så jag följde med prinsen till gymmet. Stod en stund på crosstraining maskinen och trampade. Bytte sedan bok i min läsecirkelbok och sen blev det till att handla mat och handlade även Män som hatar kvinnor. På kvällen kom L på besök vi såg på filmen samt åt gott och umgicks.

Igår var det söndag. Kände mig lite småseg igen. Det blev pulande med datorn samt allmänt pilleri där hemma med blandande grejor. Jag har kommit en bit på mina septemberstrumpor så att det är kul. Det var längesedan det gick så snabbt att sticka skaften. Är snart på hälen så det går framåt. Det blir kanske det snabbaste paret strumpor för min del någonsin.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0