Rekordfart idag =)

Det gick fort på väg till jobbet idag. 38 minuter tog det och det är rekord. Nu skall jag bara få det att bli under 30 och det skall jag innan den 1/6. Får se hur jag kommer att lyckas med det =)


Igår fick jag mitt garn & chokladpaket. Det såg mycket trevligt ut. Jag låter dock chokladen ligga antingen till denna helgen eller till nästa. Har inte bestämt mig än. Det hade varit mysigt att ta med den ut till Hven. Det är vit choklad från Lindt med straciatelle smak (har ingen aning om hur det stavas). Garnet i paketet var Heavens Hand från Hamilton design. Jag har för omväxligs skull bestämt mig direkt för vad jag skall göra med garnet. Det skall bli en axelvärmare med utgångspunkt från Stickfrossas mönster. Tycker att mönstret är fint men fick en mönsterkonstruktionsbok av prinsen i julklapp och nu tänkte jag att jag skulle utnyttja den. I Paketet fanns det även 3 stora blåa knappar som jag tänkte använda som knäppe på axelvärmaren. Tack så jättemycket Ann! Har inte hunnit fotografera garnet än. Så det får bli ett kort när det är färdigt i stället.


Jag har varit helt väck vad gäller dagarna en senaste tiden. Jag har in över en vecka fått för mig att det är den 20 på torsdag men det var den 20 i går. Vet inte alls hur det gick ihop i mitt panben. Det innebär att jag inte har skickat mitt garn och chokladpaket än trots att det har legat färdigt sen i fredags där hemma. Får knata bort till ICA idag och posta det. Hoppas att mottagaren har överseende med att det blir en dag sent.


*wiie* fick nyss veta att semesteransökan har gått igenom. Så i sommar skall jag ha 3 veckor semester. Det har jag aldrig haft tidigare. Vad skönt det skall bli. Nu gäller det att inte boka upp för mycket så man även får tid att ta det lugnt och så. Oh, jag ska ha semester *tralalalala*


I kväll är det knappkväll hos Viveka. Det skall bli intressant att se hur det skall gå till.

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Du har ju även egetdesignat mönster från Viveka. Ses ikväll. Det finns lax kvar från i söndags. Kram

2009-04-21 @ 10:45:14
URL: http://stickmor.blogg.se/
Postat av: ann/skaparlust

Kul att du gillade garnet och jag ser fram emot att se din "annas axelvärmare". Jag håller på med en sådan själv men jag testar att göra den i lin och mohair, det blir min första men jag tror det blir fler för det är rasande kul att sticka. Heavens hand är ett helt underbart garn att sticka i, jag stickade nyligen en ponchonett i det även det mönstret kom från Stickfrossaranna. lev väl :-)

2009-04-21 @ 19:06:55
URL: http://skaparlust.nannox.net
Postat av: A nn

2009-04-21 @ 19:08:32
Postat av: ann/skaparlust

kul att du gillade ditt paket, heavens hand är ett helt underbart garn. Jag stickade nyligen en ponchonett i det garnet också det med mönster från/av stockfrossanna. Nu håller jag på med en annas axelvärmare men jag stickar den i lin och mohair blandat, det är min första annas axelvämare men jag tror inte det är min sista för mönstret är kuligt och lagom att lära sig utantill. Lycka till och hoppas chokladen är god jag inte heller någon aning för jag gillar inte vit choklad så jag bara hoppas att den är god. Lev väl//

2009-04-21 @ 19:13:40
URL: http://skaparlust.nannox.net
Postat av: ann/skaparlust

spännade att se hur din sjal blir, heavens hand är ett helt underbart garn som jag alldeles nyss tickat en ponchonett i. Även det mönstret kom från stickfrossanna. Just nu håller jag på med en annas axelvärmare men jag stickar i lin och mohair, det är min första annas axelvärmare men jag tror det blir fler för mönstret är så kul och lagom lätt att lära sig utantill. Lycka till och lev väl //

2009-04-21 @ 19:18:48
URL: http://skaparlust.nannox.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0