2,5 udd

Sen jag började med sjalen i onsdagskväll har den blivit två uddar bred. Det går fort framåt. Trevligt att göra något med lite större stickor för omväxlingsskull då det inte tar en hel evighet att göra i cm.


Igår kom prinsen min hem från Stockholm. Det var mysigt, jag har ju saknat honom. Han hade med sig två sköldpaddor hem till mig, så fina var det. Den ena är i tyg och ligger nu på sängen och det andra var en brosch i någon form av metall och den är nu i bokhyllan med alla de andra sköldpaddorna. Fråga mig inte hur många sköldpaddor jag har men många är det. Dock är det bara en riktig och han är ju trots allt favoriten.


Idag är det fredag och i kväll skall jag bara ta det lugnt och mysa med mannen. Vi skall äta gott och se på tv. Jag skall även sticka en del. Det är så kul med axelvärmaren för man ser ju att den växer. I morgon är det först box och sen blir det antagligen Landskrona. Skall hjälpa kompisen A med hennes bokföring. Får se om vi kan reda ut det =) På söndag blir det nog fortsättning med bokföringen. Prinsen skall ägna hela helgen åt att rätta skrivningar så det gör inte så mycket att jag inte är hemma.


Jag såg igår att min Hemlis 5 kompis tycker om att sy så i nästa paket blir det inte bara garn utan även lite tyg. Hoppas att det kommer att uppskattas. Det skall fixas i helgen så att hon får det i nästa vecka. Det är ju ett paket varje månad =)


Fick igår tag på garn till kollegans Iorstrumpor. Det var önskemål på att det skulle vara gråa men det fanns tyvärr inget grått garn i rätt nyanser och då blev det bättre med att ta i den blåfärgskalan. Det blev mer Ior likt då. Skall ta med garnerna på måndag och se om kollegan godkänner det. Gör hon inte det då blir det jobbigt då det inte finns något garn i bättre färg där jag handlar i allfall....

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Får du tid över finns det många IDA-lådor att gå genom och sortera.

2009-04-24 @ 13:45:14
URL: http://stickmor.blogg.se/
Postat av: ann/skaparlust

hej hopp kommer det inga bilder jag är så nyfiken och vill se gärna se hur kanten blir:-D

2009-04-24 @ 17:32:41
URL: http://skaparlust.nannox.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0