Om mig

Jag ser att många som är med i stickameras hemlisbyte har skrivit mer information om sig själva. Jag tänkte att jag inte skulle vara sämre.

Jag är Ida. 23 år gammal. Blir 24 i sommar. Ska även gifta mig den 9/8 - 2008 med min Älskling. Jag tränar och försöker aktivt gå ner i vikt. På min andra blogg http://kidassticksida.blogg.se/kidasviktisda kan man läsa om det. När det gäller stickning håller jag på att lära mig sticka med magic loop. har klämm på hur jag använder mig av en strumpa på rundsticka. den andra strumpan har jag inte riktigt löst än. men det kommer nog. är i stort behov av en rundsticka på 120 cm storlek  mm =)

NÄr det gillar stickning är det främst pulsvärmare och strumpor som gäller eftersom jag är med i stickameras klubbar. vad gäller garn gillar jag alpakka och mohär men även ull fungerar fint =) har kommit under fund med att naturmaterial är mysigare än akryl. Silke har jag inte provat men det hade jag inte tackat nej till....

Hoppas att min hemlis får lite mer information om mig nu =)

Om du skulle vara medlem på ravrely så heter jag Kida1984 där

Kommentarer
Postat av: Bonnmoran

Det räcker allt med en strumpsticka på 80 cm om du ska sticka magic loop helst av Drops eller Addis stickor som är mjuka i vajern o har en rak sticka. Jag stickar med lätthet raggsockar på 80 cm, men när jag kommer till hälen brukar jag lägga upp på en andra sticka men då kan du ju förslagsvis ha en smalare sticka vid vristen som får vila, göra hälen o sedan lägga tillbaka maskorna från "hjälpstickan", går ju att lägga dem på en tråd också medan "vristen vilar".

Det går att sticka allt på samma sticka med men det är sådant jag under åren har kommit på o som underlättar stickningen för mig. Att använda hjälpsticka vid hälen alltså.

Fast nog tycker jag att magic loop är mycket bättre att använda när man stickar fingervantar... det är helt suveränt. Stickar jag mönster eller två eller flera färger så stickar jag alltid en åt gången o är det vantar eller pulsvärmare, så åker mina 60 cm rundstickor fram. För långa vajrar är lite jobbigt att sticka med.....
http://bonnmorans.blogs.se/

Lycka till, hör av dig om du vill.

/Bonnmoran

2008-02-18 @ 23:00:15
URL: http://stickn.ning.com/profile/Bonnmoran
Postat av: Bonnmoran

Givetvis menade jag rundsticka.... Jag lovar jag använder inget annat :o)

2008-02-18 @ 23:01:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0