Samtal under stickcaféet och utmärkelse

Jag har fått en utmärkelse av Sofie. Tack så jättemycket!! Själv behöver jag någon dag innan jag bestämt mig för vem jag vill utmärka. Det finns ju en hel del personer.

Nu till samtalet under stickcaféet. Det är två stycken som brukar vara där som skall iväg  på långresor. En till Australien och en till Tanzania. Probelmet som diskuterades var hur man skall lyckas ta med sig en sticka på flyget utan att åka fast i säkerhetskontrollen. Garn är det ju inget problem med att ha i handväskan men stickor... Vi kom först under fund med att en virknål i plast borde man kunna ha i fickan. Vanliga trästickor hade man kunna sätta i håret, om man hade haft hår tillräckligt så det hade fastnad... Nå hur gör man... vi kom fram till att man tar en gamal bygel BH där byglarna inte är som de ska vara. Sedan petar man ur bygel ur BHn. I den kanal där bygel tidigare har suttit trär man in en rundsticka och så får man ha skälva träbiten i armhålorna. Kreativiteten flödade fritt och kul hade vi =)

Kommentarer
Postat av: Sofie

Haha! Jag har läst nånstans att det inte brukar vara några problem med stickor så länge dom är i trä eller plast, men jag hade nog inte försökt med mina dyraste...

2008-12-11 @ 08:02:36
URL: http://hemskast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0