Snart klar med tröjan

Vet att jag har sagt det förr men nu ser det verkligen ut som om tröjan snart är klar. Har 1 rand kvar på en ärm och sen är det mudden som ska stickas. Sen skall den sys ihop. Stickningen kommer jag att bli klar med idag, tror jag. Har en massa artiklar att läsa på nätet och då kan man låta fingrarna gå samtidigt =) Får se till att skaffa en ny stickning där jag inte behöver tänka så mycket för att göra den. Enligt mönstret skall tröjan sträckas ut mellan våta handukar innan den sys ihop. Hur tusan gör man det? Det säger sig själv att man kan ju inte lägga våta handukar på mattan för att nåla fast och nålar i parketen är inte heller det någon höjdare. Det kanske räcker med att spänna ut den på en madrass ett par timmar... Det tål att funderas på... Eller det finns kanske någon som har något annat tips?

Snart är det den 15:e dvs i morgon och då är det dags att gå till posten och skicka mitt hemlispaket som består av *det här*, *det här* och *det här* Hoppas att mottagaren blir glad = )

Kommentarer
Postat av: Mor

Använd "kuvösen". Lägg 1-3 badhanddukar som skydd underst och sen lägger du fuktiga handdukar på den innan du lägger sticket på den fuktiga handduken. Sticket ska inte var ihopsytt. Spänn med knappnålar som du fäster mot underlaget och sist en fuktig handduk överst. Linnehanddukar, dvs INTE, frottehanddukar är bäst. Du kan påskynda det hela genom att stryka nätt över den översta handduken med varmt strykjärn.
Vad är skillnaden mellan kommentar och trackback?

2007-09-14 @ 08:46:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0